Senaste debattinläggen

Det finns mycket att säga om att Moderaterna inte kan ge ett klart besked om de vill bjuda in Sverigedemokraterna till samtal om migrationspolitiken i Sverige eller inte.
Sverigedemokraterna har sen förra valet etablerat sig som ett högerparti som är positiva till obegränsad vinstjakt i välfärd och som prioriterar skattesänkningar för de rikaste framför satsningar på ett tryggare samhälle där alla får chansen. Skillnaderna mellan Sverigedemokraterna och Moderaterna är med andra ord små även i andra viktiga politiska frågor.
I Falkenbergs kommun finns SD med i Fullmäktige sen 2006. Tyvärr är det bara att konstatera att partiet efter 12 år i fullmäktige fortfarande inte lyckats presentera ett trovärdigt budgetförslag, att minst en av deras stolar i fullmäktige alltid står tom och att de ofta låter mycket men nästan alltid röstar på Centerns och Moderaternas förslag. Sverigedemokraterna är kort sagt ett borgerligt parti även i Falkenberg.
Jag respekterar att Sverigedemokraterna och Moderaterna vill bedriva kall högerpolitik både nationellt och i vår kommun, det är deras demokratiska rättighet. Väljarna i vår kommun förtjänar dock ett besked. Vill Moderaterna samarbeta med SD i Falkenberg också?
Per Svensson, kommunrådskandidat (S)

Läs hela inlägget »
2018-05-15
Fria bussresor nästa år om S får styra
2018-04-23
Vi är tydliga i vår politik för handikappomsorgen.
2018-04-11
Moderaterna har rätt. Falkenberg behöver nytt ledarskap.
2018-01-18
Vi utmanar Vesterhavsskolan - Alla skolor ska vara bra skolor.

Aktuell socialdemokratisk debatt