Vi är redo att ta över.

Moderaterna har rätt. Falkenberg behöver nytt ledarskap.

Insändare i Hallands nyheter 11 april
På papperskorgar i centrum och på sociala medier basunerar Moderaterna ut att de står för ”Nytt ledarskap för Falkenberg.” Vi socialdemokrater uppskattar att ni är självkritiska men att ni helt skulle ge upp och driva kampanj för Socialdemokraterna hade vi inte väntat oss.

Moderaterna har varit en del av den styrande majoriteten i Falkenbergs kommun sen 1998. De har alltså under 20 år haft ordförandeposter i flera nämnder och bolag och haft representanter i alla tänkbara sammanhang. De har fullt ansvar för att t.ex. var femte niondeklassare inte klarar grundskolan, privatiseringskaoset i handikappomsorgen och klyftorna mellan olika delar av kommunen med totalt 7.2 procent arbetslöshet.

Vi socialdemokrater är redo att leda en ny majoritet i kommunen. Vi lovar ett nytt ledarskap på riktigt och kommer att prioritera skolan, omsorgen och ökad integration där alla som kan jobba ska jobba. Det är viktigare än orealistiskt valfläsk om kommunala skattesänkningar.

Per Svensson, Oppositionsråd (S)