Studiecirkel om Palestina

Studiecirkel om Palestina startar 17/11 kl. 18 på ABF

Internationella ombuden i S-Kvinnor Halland och Arbetarekommunerna i Halland tar nu initiativet till att starta en studiecirkel om Palestina. Eftersom vi från Olof Palme International Center fått medel till att driva ett jämställdhetsprojekt i Palestina så finns det ett stort intresse bland oss att lära oss mer om hur det är att leva och verka där. Men vi tänker också att det finns intresse hos många andra Socialdemokrater i Halland och hälsar därmed alla S-medlemmar i Halland välkomna att delta i studiecirkeln.

Upplägget är tänkt att vara enligt Läs- och Res med planerad resa hösten 2017 men om du inte vill resa så är du välkommen att delta ändå. Första mötet diskuterar vi hur vi lägger upp studiecirkeln och om önskemål finns så kan vi ha vissa cirkelmöten via nätet. Inbjudan går ut till hela Halland och då kan vi kanske samlas kommunvis i respektive ABF-lokaler men ändå vara uppkopplade mot varandra.

Resan bekostar var och en själv men vi reser i grupp och kommer överens om hur vi planerar besöket. Det finns ju många kulturhistoriska platser att besöka i Palestina.

Till första mötet som är på ABF i Falkenberg torsdag 17 november 2016 kan var och en ta med artiklar, böcker, filmer eller vad ni kan hitta som är relaterat till Palestina.
Vi träffas 18.00 första tillfället. Det finns ett ABF-material från 2014 som heter "Är detta en människa?" som vi har tänkt använda oss av.

ABF Falkenberg har numera flyttat till gamla Nybyhemmet på Lasarettsvägen 11.
Ta av vid avfarten mot Ullared/ Svenljunga. Kör mot Centrum, rakt fram i alla rondeller tills du kommer till en T-vägskorsning. Sväng vänster och kör förbi Vårdcentralen som ligger på höger sida. Nästa stora byggnad på höger sida är ABF. Gå in på baksidan.

Anmäler dig gör du till: info.falkenberg@abf.se
eller Ulla Lindén: ulla_linden@telia.com eller 0706 174 998

Välkommen till en intressant studiecirkel i goda vänners lag och vi bestämmer väl att vi ska ha väldigt trevligt tillsammans också förutom att vi lär oss en massa om Palestina.